2020 m. kovo 16 – 27 dienomis, karantino laikotarpiu, tėvams (medicinos, policijos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos darbuotojams), turintiems dirbti ir negalintiems užtikrinti ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikų priežiūros namuose, sudaromos sąlygos pasinaudoti laikina vaikų priežiūros paslauga Ukmergės vaikų lopšelyje-darželyje ,,Žiogelis“. Mokinių, turinčių didelių ir labai didelių poreikių, priežiūrą užtikrina Ukmergės ,,Ryto“ specialioji mokykla. Esant poreikiui, tėvai rašo prašymą Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo vardu ir pateikia el.paštu priimamasis@ukmerge.lt Prašymai bus patenkinti tik tuo atveju, jei tėvai dirba anksčiau išvardintose pareigose, arba atlieka kitas pareigas, susijusias su neatidėliotinų funkcijų atlikimu karantino laikotarpiu.

Gražios dienos linkėdama,
Direktorė Gvida

 

Koronavirusas jau nebėra kažkur toli. Ką gyventojai turi žinoti

 

Ukmergės rajono savivaldybės administracija, atsižvelgdama į tarptautinių ekspertų išvadas, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir NVSC rekomendacijas, prašo gyventojų, kurie neseniai grįžo iš Kinijos ar Šiaurės Italijos (Lombardijos, Veneto, Pjemonto ir Emilijos-Romanijos regionų), 14 dienų nuo paskutinės buvimo minėtose šalyse dienos likti namuose ir stebėti savo sveikatą.

Tuo laikotarpiu darbdavių, kurių įmonėse dirba ar siekia įsidarbinti žmonės, neseniai lankęsi Kinijoje ar Šiaurės Italijoje, prašoma suteikti galimybes jiems dirbti namuose nuotoliniu būdu. Jei to nepavyksta padaryti, tuomet asmenys gali kreiptis į NVSC, kuris organizuos nedarbingumo išdavimą.

Trys geležinės taisyklės, kurios padės būti saugesniais:


 Plaukite rankas kruopščiai ir dažnai, ir visada po kontakto su svetimais paviršiais. Jei turite, galite naudoti pirštines, bet neužmirškite jų plauti.


 Nelieskite rankomis veido – niekada, kad ir kaip niežtėtų, nebent iš karto po rankų plovimo.


 Dažnai vėdinkite patalpas – geriau langus atverkite plačiai bent trumpam, o ne ilgesniam laikui vos praverdami.

Nesirūpinkite, jei neturite kaukės – ji reikalinga tada, jei pats sergate, kad neapkrėstumėte kitų, arba jei sergantysis kvėpuoja tiesiai į jus.

Jei įtariate, kad užsikrėtėte – atsirado į gripą panašūs simptomai, kvėpavimo sutrikimai arba turėjote kontaktą su galimais viruso nešiotojais:


 Neikite pats pas gydytoją, nevykite viešuoju transportu ar taksi – kitaip tariant, neplatinkite galimo viruso.


 Skambinkite 112 ir iškart informuokite apie savo įtarimus.

Jei dėl ko nors abejojate (kaip elgtis, jei bendradarbis grįžo iš Azijos, Italijos ar pan.) – pasitikrinkite, elkitės apdairiai, bet be panikos, supraskite kitų nerimą, būkite jam pagarbūs. Jei buvote vienoje iš šių šalių pats – įvertinkite rizikas, galbūt apsaugant savo aplinkinius verta laikinai riboti gyvą bendravimą, galima dirbti iš namų ar net teisiškai gauti nedarbingumą dviem savaitėms.

Jei reikia papildomos informacijos:

ℹ Sveikatos apsaugos ministerijos puslapis, skirtas viruso klausimams: http://bit.ly/SAMinformacija.
ℹ Užsienio reikalų ministerijos informacija dėl kelionių: http://bit.ly/URMkeliauk.

ℹ Nacionalinio visuomenės sveikatos centro informacija: http://nvsc.lrv.lt/lt/naujienos/efektyviausios-priemones-koronaviruso-prevencijai-konsultavimas-ir-grizusiu

O ką sako psichologai? Štai Singapūro psichologų sąjunga vasario pradžioje paskelbė 7 patarimus, kurie skirti jau ne valstybės vadovams, o kiekvienam mums asmeniškai:

  1. Suvokime krizės bendrystę – visi jaučiamės panašiai, todėl kartu galime lengviau įveikti iššūkius, pasidalinti išteklius ir padėti vieni kitiems.
  2. Gerbkime vieni kitus – supraskime, kad problema palies mus visus ir suvokime dėl to kylantį savo susierzinimą. Taip pat gali jaustis ir kiti asmenys, todėl gerbkime jų apsisprendimus ar reakcijas.
  3. Jauskime asmeninę atsakomybę ir pirkime priemones tik kai jų reikia – pertekliniai pirkimai tik kelia paniką ir neleidžia padėti tiems, kuriems pagalbos reikia labiausiai. Kartu tai didina įtampą ir tarpusavio priešiškumą.
  4. Praplėskite savo domėjimosi sritį – viruso tema neišvengiamai dominuos žiniasklaidoje, tačiau netapkite nuo jos priklausomi. Prisiminkite, kad yra kitų naujienų ir klausimų.
  5. Kaltųjų ieškojimai – nors socialinių tinklų eroje lengva prasklaidyti savo liūdesį tiesiog liejant apmaudą internete ir gausinant neigiamų emocijų kiekį, tačiau stabtelėkite ir pamąstykite, kad taip tik prisidedate prie bendro neigiamo fono stiprinimo.
  6. Tikrinkite faktus ir netikėkite melagienomis – remkitės patikimais informacijos šaltiniais, tikrinkite informaciją iš kelių nepriklausomų žiniasklaidos priemonių, remkitės oficialia vietos ir tarptautinių institucijų informacija.
  7. Kreipkitės ir prašykite profesionalų pagalbos, jeigu baimė trukdo užsiimti kasdieniais reikalais – sveikatos apsaugos įstaigos ir nevyriausybinės organizacijos gali greitai suteikti pagalbą, jų patarimai tikrai padės.

 

Informacinių technologijų ir viešųjų ryšių skyriaus informacija

Norėdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, naudojame slapukus. Tęsdami naršymą svetainėje Jūs sutinkate su slapukų naudojimo taisyklėmis. Daugiau informacijos

SLAPUKŲ NAUDOJIMO TAISYKLĖS

Jums besilankant mūsų interneto svetainėje, norime pateikti tokį turinį ir funkcijas, kurios būtų pritaikytos būtent Jūsų poreikiams. Tam reikalingi slapukai (angl. cookies). Tai nedideli informacijos elementai, išsaugomi Jūsų interneto naršyklėje. Jie padeda mums atpažinti Jus kaip ankstesnį tam tikros interneto svetainės lankytoją, išsaugoti Jūsų lankymosi svetainėje istoriją ir pagal tai pritaikyti turinį. Taip pat slapukai padeda užtikrinti sklandų svetainių veikimą, leidžia stebėti lankymosi interneto svetainėse trukmę, dažnumą bei rinkti statistinę informaciją apie svetainių lankytojų skaičių. Analizuodami šiuos duomenis galime savo svetaines tobulinti, padaryti jas patogesnes Jūsų naudojimui.


Nr. Slapuko pavadinimas Paskirtis Galiojimo laikas
1. euCookie Naudojamas išsaugoti slapukų sutikimo sąlygų lango paslėpimo nustatymams. 30 dienų

Mūsų svetainėje naudojamuose slapukuose nėra jokių asmeninių Jūsų duomenų ir jie nėra naudojami atpažinimo tikslais. Tačiau, jei norite apriboti slapukus arba juos ištrinti, tai galite padaryti interneto naršyklės nustatymuose.

Uždaryti